Enviat per: george85 | 25 Abril 2009

Fortaleses municipals

Notícies com la del ajuntament de Barcelona tot demanant un augment del preu del peatge de Vallvidrera en sentit d’entrada a Barcelona poden sorprendre a alguns però no deixen de tenir la seva lògica.  La política de mobilitat d’administracions nacionals i autonòmiques només fa que causar problemes a les polítiques de mobilitat dels ajuntaments.

Banda reductora de velocitat - Foto: www.diariomotor.com

Banda reductora de velocitat - Foto: http://www.diariomotor.com

Els ajuntaments han començat a tenir una sensibilitat en vers la mobilitat sostenible. Una sensibilitat que , no ens fem il·lusions, no té cap altra raó de ser que la de complaure als seus votants. Uns votants pròxims amb molt poder. En conseqüència, volen que les seves viles i ciutats siguin espais tranquils i per a les persones i per aconseguir-ho que millor que treure-li espai i poders als cotxes?

El problemes dels consistoris és que les altres administracions només fan que claudicar davant dels interessos del lobby automobilístic tot tirant endavant projectes de noves infraestructures viàries que no fan més que promocionar l’ús indiscriminat del vehicle privat. Un ús que de retruc afecta a la mobilitat dels municipis doncs per entrar o sortir d’una autopista o l’autovia s’ha de passar per una via urbana.

Per tant, la única solució que tenen els alcaldes per aconseguir tenir una ciutat tranquil·la sense autopistes urbanes, amb carrers majors enlloc de carreteres i nivells de contaminació acústica i atmosfèrica raonables és evitant físicament l’accés dels cotxe al cas urbà.

Els pobles i ciutats s’estan convertint en veritables fortaleses destinades a evitar la intrusió del vehicle privat.   I per a aconseguir-ho qualsevol sistema és vàlid. Sistemes i elements que no només son eficaços contra els cotxes si no que també afecten a altres usuaris de la via totalment innocents com els transport públics, els vehicles de serveis o els d’emergències. I com que el problema ara ja no només afecta a poblacions de caire mitjà o petit que s’han pogut permetre el luxe de fer la vida impossible als que circulen per els seus carrers si no que ara ja afecta a les grans ciutats que no es poden dedicar a fer abocar indiscriminadament muntanyes de formigó a la brigada municipal en mig dels carrers, ara comencem a sentir propostes i idees estrambòtiques, com la dels preus del peatge de Vallvidrera, per a defensar les ciutats de la invasió dels bàrbers vehicles privats impulsada i alimentada des de  altres administracions.


Deixa un comentari

Categories