Enviat per: george85 | 8 Juny 2009

Cansins i incoherènts

Dilluns passat escoltava l’entrevista que li van fer al “El Món a RAC1” al Director del Servei Català del Trànsit sobre la velocitat variable & comany i deixant de banda les preguntes sense cap ni peus, m’agradaria donar suport al Sr. Pérez Moya en la defensa dels “80 km/h” i a la incoherència de la política de mobilitat i indústria del país.

Límits de velocitat d

Quina obsessió amb lo de la velocitat variable a l’alça. Sembla que aquí ningú no s’adona o es vol adonar que  la mesura dels 80 km/h i la velocitat variable és un tema de seguretat i medi ambient. Que podríem córrer més en algunes hores? Si es clar, de la mateixa forma que podríem córrer més per qualsevol via urbana desèrtica. Però oi que ningú no reclama poder anar a 120 km/h per el carrer Aragó a les 4 de la matinada? Doncs quina necessitat hi ha d’anar-hi per una via d’accés a la ciutat que desemboca en una via a 50 km/h?

Si, Sr. Basté, és una contradicció anar invertint diners a fons perdut en la indústria del automòbil al mateix temps que es promou i incita l’ús del transport públic. Però aquesta pregunta la hi hauria de fer als responsables polítics que no saben fer res més que apuntar-se a tot sense tenir en compte les conseqüències. Mentres la indústria automobilística ha funcionat bé, ningú no se n’ha recordat d’ella i s’ha començat a inculcar a la població una cultura pro mobilitat sostenible. Ara que les coses no pinten bé en la indústria automobilística, en lloc de tenir la valentia de dir: nosaltres hem apostat per una mobilitat sostenible i per tant ara no dedicarem els esforços a salvar aquesta indústria “insostenible”, s’ha corregut a intentar salvar-la tot llençant missatges contradictoris a la societat.

Com molt bé diu el Sr. Pérez Moya, les conseqüències econòmiques, socials i mediambientals de la cultura del automòbil son molt pitjors que les conseqüències del desmoronament de la indústria automobilística. Malauradament, unes son a llarg termini i les altres son a un termini casi immediat.

El suport incondicional a la indústria automobilística no té justificació. És una actuació a la desesperada i oportunista. El negoci del automòbil ha arribat a un punt d’inflexió que serà la porta d’un canvi significatiu. La bancarrota de General Motors és tant sols un avenç del que ens espera aquí. L’economia Americana ha anat sempre per davant de l’europea i ja no diguem l’espanyola. Si allà s’estan adonant (una mica massa tard, tot s’ha de dir) que el negoci ha canviat, aquí també ho hauríem de fer.

Anuncis

Responses

  1. Hola George85,

    El món és ple de contradiccions!!!

    Un exemple que estaria bé analitzar és el que passa a l’Hospital de Bellvitge (i segurament a la resta!)

    Al voltant de l’hospital hi ha un aparcament en superficie de pagament. No t’enganyaria molt si et digués que la capacitat deu estar al voltant de les 800 – 900 places.

    Sembla ser que tots els treballadors (o la majoria) tenen accésa gratuït a aquest aparcament i el resultat és que, tot i ser un aparcament amb una capacitat enorme i tenir una accessibilitat en transport públic excel·lent, és difícil trobar una plaça d’aparcament per part dels usuaris de l’hospital. Una breu passejada i veuràs cotxes estacionats a sobre de les voreres, passeigs, cantonades, etc.

    En definitiva, tenim un organisme que depén de la Generalitat de Catalunya que incentiva el desplaçament dels seus treballadors en vehicle privat a motor i que no dóna cap ajut als que van en transport públic (parada de metro L1 a 60 m de la porta d’accés a l’Hospital, un parell de línies de bus d’Hospitalet i un munt de línies de bus que passen per la Gran Via i et deixen a uns 50 m).

    I espera, que segur que els usuaris no estan molt contents pel fet d’haver de pagar quan van a visitar a un malat…desconec quina és la política tarifària.

    Tenim un greu problema de mobilitat i no sembla ser que tinguem moltes ganes de solucionar-ho. Només quan la contaminació és brutal i/o el preu de combustible comenci a ser prohibitiu o ves tu a saber.
    Salutacions.


Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: