Enviat per: george85 | 1 Març 2009

Contracorrent

Ja gairebé tenim a punt el quart aeroport de Catalunya, o el que és el mateix, tota provincia Catalana ja té el seu aeroport de primera. I és que Catalunya no podia ser menys. Tindrem més aeroports que altres però això no voldrà dir que siguem un país més ric o més pròsper. Cosa que sembla que a la Generalitat no tenen molt clar.

Aquesta aeroport, com tots els aeroports de província, no té futur. I ho dic així de clar i català. Ara que entrem en l’era del ferrocarril no te sentit inundar el país d’aeroports. Fins fa poc, per fer un viatge de punta a punta de la península només hi havia dues opcions, o fer un interminable viatge en cotxe o agafar un avió; el tren no era una opció. D’aquí a que siguem un dels països amb més quilòmetres d’autopistes i autovies per habitant i que tinguem aeroports per tot arreu. Ara les coses estan canviant i cadascuna s’esta posant-se a lloc. L’avió és per a distàncies llargues, el cotxe per les relativament curtes i el tren per les mitges, és a dir, per moure’s pel país no cal anar en avió.

I aquesta conclusió a la que no sembla que arribin els nostres governants és a la que han arribat molts ciutadans. El tren ja transporta al 60% dels qui van de Madrid a Màlaga i ja s’ha adjudicat gairebé el 50% dels qui ho fan entre Madrid i Barcelona. Evidentment que hi ha una clara relació amb l’alta velocitat ferroviària. Però es que aquesta està previst que arribi a gairebé totes les províncies espanyoles a mig termini.

Quin futur els queden als aeroport provincials que fins ara vivien del trànsit nacional? Un de força cru. Només hi haurà futur per aquells que  donin servei a una ciutat o àrea econòmica o turísticament important. I aquest no és el cas de Lleida-Alguaire. Reus i Girona podran sobreviure gràcies al turisme. Però Lleida ni té turisme ni té un pes econòmic-financer. I per molt que alguns s’entestin en defensar el contrari, per molts aeroportets que posem a Lleida aquesta no patirà una transformació extraordinària. I si no, que mirin el que ha passat amb l’AVE. Molt esperar-ne els seus beneficis i a l’hora de la veritat, re del altre món.

Per què entestar-nos en fer de qualsevol racó del país una falsa gran metròpoli? Per molts aeroports, AVEs, autopistes i  metros que posem en una ciutat no aconseguirem que aquesta sobresurti al mapa si darrere no hi ha una base sòlida. Una base sòlida formada per una iniciativa i recursos locals. Si empreses i ciutadans esperen de braços plegats que els caiguin les oportunitats del cèl gràcies als papes govern no aconseguiran que la seva ciutat arribi gaire més lluny d’on es troba.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: