Enviat per: george85 | 9 febrer 2009

VAO = almenys 3?

Peatge californià gratuït per a vehicles amb almenys 3 ocupants - De nancyf a Flickr -

Peatge californià gratuït per a vehicles amb almenys 3 ocupants - De nancyf a Flickr -

Se que estic caient en la trampa del globus sonda de la Generalitat però ja aquest és l’únic canal de comunicació entre ells i jo, l’aprofito. Ja fa uns mesos que la Generalitat va avançar que tenia pensat bonificar a aquells cotxes amb més d’un ocupant. Doncs bé, ara la cosa ja es va concretant més. Deixant de banda el sistema, que tot i ser important no deixa de ser secundari, avui ja s’ha parlat del nombre d’ocupants necessaris per a beneficiar-se dels descomptes en peatges. En concret s’ha deixat anar que hauràn de ser tres o més. Així doncs, segons aquesta notícia els cotxes amb almenys tres ocupants tindran un descompte del 50%. No està gens malament. Ara bé, tampoc estaria de més que el descompte fos variable segons el nombre d’ocupants partint del límit dels tres.

El que ja no m’ha agradat tant és el fet de voler oferir descomptes al cotxes menys contaminants (referint-se als híbrids, suposo). Cada mesura persegueix (o almenys ho hauria de fer) un objectiu. Quan oferim descomptes als peatges hauríem d’estar buscant reduir la congestió. De pas es redueix la contaminació, si, però és un efecte més aviat col·lateral. Per tant, fer servir la política de descomptes per als vehicles poc contaminants podria ser contraproduent. A aquests se’ls ha de beneficiar amb altres vies com els impostos, per exemple. Un vehicle convencional amb 4 ocupants pot estar contaminants menys que 4 vehicles híbrids amb un sòl ocupant cadascun. Però resulta que els híbrids tenen descompte per “poc contaminants”. Per molt que els cotxes no emetessin cap tipus de contaminant, seguirem tenint el problemes derivats de la congestió. No hem d’oblidar que la mobilitat sostenible no vol dir només mobilitat no contaminant.

De totes maneres ja és un gran pas haver posat la barrera dels ocupants doncs la temptació de exigir-ne només dos era molt gran. A veure si la cosa es manté així doncs no només estarà relacionada amb els peatges si no també els carrils reservats que hi ha planificats a les entrades de Barcelona i que la Generalitat de moment ha presentat com a  Bus/VAO.

No hem d’oblidar que la generalitat per molt que presenti mesures com aquestes, segueix tirant endavant polítiques d’expansió i de foment de  les infraestructures automobilístiques.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: