Enviat per: george85 | 7 febrer 2009

El potencial perdut del Nitbús

El pobre servei de Nitbús barceloní no deixa de sorprendre’ns. Tot i la competència del metro nocturn dels caps de setmana i la ineficient xarxa el servei només fa que guanyar usuaris any rere any.

L’abril del 2007 es va, entre d’altres mesures, reduir l’interval de pas de les línies d’1 hora a 20 minuts. Tot i la trajectòria positiva d’evolució del passatge, la millora de la freqüència va fer augmentar els usuaris un 33% al 2007. Ara l‘EMT ha fet públiques les dades del 2008 i tot i els justos resultats de la resta de serveis de transport públic, el Nitbús ha guanyat un 10,3% d’usuaris.

El Nitbús ha demostrat, i de sobres, lo que és capaç d’oferir-nos. Com és, doncs, que se’l deixa de banda tot apostant per l’ineficient i despilfarrador metro nocturn, se li manté una xarxa radial poc pràctica i se’l priva de serveis més directes entre les poblacions més llunyanes i el centre de Barcelona?

Si tot l’esforç polític i econòmic que s’ha destinat al metro nocturn es destinés al redisseny de la xarxa  i a la millora del servei, qui sap els resultats que podria arribar a donar el Nitbús.

Els autobusos son el mitjà de transport ideal per al transport nocturn. La seva operació és més senzilla i versàtil i no compromet la qualitat del servei diürn, el baix nivell de circulació de la nit permet velocitat comercials més altes, la sensació de seguretat individual és més gran i el seu cost és significativament menor.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: