Enviat per: george85 | 5 febrer 2009

Les recomanacions del RACC per a combatre la congestió viària

Fa uns dies el RACC va presentar un estudi sobre la congestió viària als accessos de Madrid. El document és fruit de la preocupació de l’entitat per a la creixen congestió viària i les seves conseqüències socio-econòmiques. I com a tal reconeix que és necessari actuar de forma immediata per a reduir-la i que les vies per a fer-ho no són la millora i/o construcció d’infraestructures viàries si no la millora del transport públic i una gestió més eficient tant de la mobilitat com de les infraestructures actuals. És tot un esdeveniment que una entitat pro automòbil com el RACC faci una declaració d’aquest tipus.

Deixant de banda el contingut teòricopolític del treball m’agradaria destacar-ne alguns continguts que trobo interessants.

  • En l’estudi s’ha treballat un aspecte fonamental del transport públic, la seva competitivitat respecte el transport privat. El resultat son unes dades força demolidores. Per a un mateix trajecte el transport públic arriba a tardar el doble i fins i tot el triple que el privat. És important avaluar aquest aspecte a l’hora de fer estudis globals de mobilitat doncs per aquests aspectes i no per gaires altres els usuaris es decanten per un mode o per un altre.
  • També és interessant els resultats que ofereix una pregunta de l’enquesta gens habitual. Al ser preguntats per quant de ràpid hauria de ser el transport públic per a que aquest fos una alternativa per a ells, els usuaris contesten que es conformarien en que fos un 15-20% més lent que el cotxe. És a dir, no fa falta aconseguir velocitats idèntiques a les del vehicle privat, només amb que s’hi acosti gràcies a altres característiques el transport públic ja es converteix en una alternativa.

Ens falta ara veure fins a quin punt tot el conjunt de mesures presentades son recolzades per a l’entitat. Mesures com la velocitat màxima variable, els carrils BUS/VAO, el preu del peatge i la regulació del estacionament, tant polèmiques en el moment de la seva presentació i implantació formen part de la llista de recomanacions del document.

Referències del document al Bibliobús

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: