Enviat per: george85 | 2 febrer 2009

La relativa importància dels aparcaments dissuasius

Tarragona  acaba de “perdre” unes 1500 places d’aparcament lliure i gratuït. El centre comercial propietari del pàrking ha pres la decisió de fer-lo de pagament.  Els seus clients tenien diàriament dificultats per aparcar per culpa de que molts altres conductors aliens al centre comercial hi deixaven el cotxe tot el dia. L’aparcament, doncs, era utilitzat com a aparcament dissuassori/park&ride. I no és d’estrenyar ja que aquest es troba just en una de les entrades de la ciutat molt pròxim al centre d’aquesta i amb una bona connexió a la xarxa d’autobusos urbans.

La part negativa de la notícia és la pèrdua del aparcament dissuasiu. Ara molts conductors es veuran obligats a penetrar al cas urbà de la ciutat per a trobar aparcament. La realitat del transport públic a l’àrea de Tarragona  així com la política d’estacionament lliure al centre de la ciutat no permet creure en que hi haurà un transvàs significatiu d’usuaris del cotxe privat cap al transport públic. La política de mobilitat del ajuntament massa basada en el transport privat ha deixat a la ciutat en una situació compromesa.

La notícia, però, també té una part positiva. D’ara en endavant anar de compres en aquest centre comercial en cotxe serà una mica més car cosa que potser motiva a alguns clients a accedir-hi a peu o en transport públic.

L’anunci per part del ajuntament de Tarragona de que hi ha planificades un miler de places d’aparcament a la perifèria de la ciutat ens indica que s’està gestionant malament la promoció de la mobilitat sostenible. Els aparcaments dissuasius son sistemes que complementen a la mobilitat sostenible. Ajuden a donar cobertura al sistema de transport públic. La seva ubicació principal han de ser estacions de ferrocarril i intercambiadors de transport de la corona metropolitana no les pròpies entrades de les ciutats. Un aparcament dissuassori just al límit del casc urbà d’una ciutat no és útil ja que el conductor ja ha patit l’embús dels accessos a la ciutat quan l’utilitat dels parks&rides està en que permeten al conductor estalviar-se la congestió tot contribuint, al mateix temps, a reduir-la.  El poc ús que tenia el Park&Ride de la plaça de les Glòries de Barcelona n’és un clar exemple. Aquesta eina és doncs una eina a utilitzar per part dels ajuntaments dels voltants de la capital.

Estem davant de una mala utilització d’una eina promotora de la mobilitat sostenible i a més a més qui la està utilitzant no és qui ho hauria de fer. Després es diu que les mesures pro mobilitat sostenible no donen els resultats esperats i que els conductors segueixen preferint moure’s amb el seu cotxe.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: