Enviat per: george85 | 20 gener 2009

I Calafell salvà el seu bus urbà

Si fa uns dies ens fèiem ressò de la fi del servei de bus urbà de Matadepera avui  ens n’hem de fer de la significativa remuntada que ha experimentat el servei de bus urbà de Calafell. Segons explica l’ajuntament de Calafell el servei de bus urbà venia patint una pèrdua d’usuaris significativa des de l’any 2006 (-4% al 2006, -8% al 2007) i arrel dels canvis introduits aquest passat 2008 el servei ha guanyat un 12% d’usuaris.

Quan un altre hagués deixat morir d’oblit el servei amb l’excusa de la pèrdua d’usuaris i per tant d’utilitat per al municipi, Calafell ha decidit replantejar-se el servei i redissenyar-lo per tal de que cobreixi les necessitats de la seva població. Només, doncs, amb uns reajustos dels recorreguts i dels horaris Calafell ha vist com els usuaris del servei urbà es multiplicaven. Sense cap gran esforç més que el de dedicar una mica de temps i professionalitat al servei s’ha aconseguit revifar-lo.

El transport urbà de petites poblacions com Calafell és un transport urbà de concentració i aproximació. Aquestes poblacions no necessiten d’autobusos que serpentegin el centre del seu cas urbà, necessiten de serveis que aproximin al centre i als equipaments  aquells veïns que viuen més allunyats ja sigui en barris més perifèrics o en urbanitzacions. Per això quan Calafell ha replantejat les connexions de les seves urbanitzacions amb el nucli històric, l’ajuntament i l’estació de ferrocarril ha vist incrementat l’ús del autobús.

Advertisements

Responses

  1. Hola George85,

    És molt important que es tingui en compte que, excepte uns quants ajuntaments, la gran majoria no tenen tècnics de mobilitat que tinguin coneixements de sistemes de transport públic col·lectiu ni temps per dedicar-s’hi a aquests temes (normalment porten a més a més temes d’obres, ocupacions diverses, etc.).

    Què significa això?

    Doncs que la major part d’aquestes línies són dissenyades per l’operador de torn i per un grup de polítics i tècnics amb lpoques idees en transport públic. Si, per casualitat o perquè algú dels que hi intervenen tenen una mica de sentit comú, el servei és eficaç i eficient, tot va bé. Si hi ha problemes, que impliquen un servei deficient i un ús minoritari (sigui quin sigui el motiu, que en molts casos no estudiaran) doncs…no hi ha res a fer, perquè ningú no farà res!!! (a no ser que un ciutadà proposi alguna cosa i … prova i error…).

    Així anem i per això les xifres de l’autobús a molts municipis són les que són.

    Salutacions.

  2. Molt bona observació Vianant.

    Potser una solució seria que les diputacions, les ATM’s o l’AMTU oferissin assessorament (si no l’ofereixen ja) als ajuntament en aquest aspecte doncs son organismes que si que disposen de tècnics i professionals qualificats.


Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: