Enviat per: george85 | 18 gener 2009

L’ús estratègic de l’Àrea Verda

Barcelona amplia l’àrea d’influència de l’Àrea Verda i ho fa demostrant una vegada més que l’objectiu d’aquest sistema no és altre que el d’incidir en els mals hàbits de la mobilitat motoritzada. L’estacionament regulat en superfície en favor dels residents amb aquesta última ampliació  ja tot el centre de la ciutat. Però el més interessant  és que per primera vegada s’utilitzarà per a “neutralitzar” un pol generador de mobilitat.

La implantació de l’Àrea Verda als voltants del complex sanitari de la Vall d’Hebrón és la constatació de que el sistema no és només una eina per a grans àrees si no que també pot ser útil per a millorar la mobilitat en espais i zones concretes. Sovint un es pot trobar amb pols generadors de mobilitat situats en barris o zones d’una ciutat que per  les seves característiques (generalment zones residencials) no significarien cap problema  des d’un punt de vista de la mobilitat però per culpa dels forans que s’aprofiten del abundant espai per estacionar per a desplaçar-s’hi en cotxe si que han esdevingut “problemàtiques”. Per a combatre-ho la regulació de l’estacionament en favor del resident és de ben segur una de les millors opcions. Amb l’Àrea Verda s’aconsegueix que el resident aparqui més fàcilment i que el no resident es trobi amb una raó de pes (€) per a deixar el cotxe i desplaçar-se per a la ciutat en transport públic.

La combinació de la implantació de l’estacionament regulat a favor del resident al centre de la ciutat i en els pols generadors de mobilitat de barris més perifèrics aconsegueix que en general tots els ciutadans es desplacin per la ciutat en transport públic i que no sigui necessari pintar tota la ciutat de verd. Per un costat tots els residents en zones perifèriques accediran al centre amb transport públic i aquells qui viuen al centre i que fins ara s’aprofitaven de treballar, estudiar o desplaçar-se a zones sense problemes d’aparcament es veuràn menys temptats a fer-ho en cotxe i més en transport públic. No hem d’oblidar tampoc tots aquells qui venen de ciutats i poblacions de l’àrea d’influència que cada vegada més seràn conscients de que s’han de desplaçar amb transport públic ja sigui integrament o fent ús de “parks and rides”.

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: