Enviat per: george85 | 3 gener 2009

Vorals, congestió i carrils BUS-VAO

Una de les lleis de la mobilitat diu que la millora de la fluidesa del trànsit arrel de l’ampliació de capacitat de la via és efímera. Els cotxes i els seus conductors son  com una espècie de plaga. La reducció de la congestió sempre atrau a nous conductors que acaben tornant a congestionar la via. Llavors com s’explica que el Servei Català del Trànsit (SCT) se li hagi passat pel cap utilitzar els vorals de les principals vies d’accés a Barcelona per reduir la congestió d’aquestes en hores punta?

Si els qui dirigeixen el SCT son professionals de la mobilitat no té explicació possible. Jo confio en que darrere d’aquesta idea presentada políticament correcta realment hi ha la idea d’aprofitar la reducció de la velocitat a 80km/h per a reduir l’amplada dels carrils existents i encabir-hi un carril BUS-VAO. Fixem-nos que ara es parla de “ús del espai del voral”  i de “redibuix dels carrils actuals” enlloc de “reducció de l’amplada dels carrils per a la reducció de la velocitat”. L’administració canvia la forma del missatge però no el contingut. L’esperança és l’unic que es perd i és per aixó que jo crec en la professionalitat del SCT i de que el seu objectiu final és el d’implantar carrils BUS-VAO.

Anuncis

Responses

  1. […] A principis d’aquest any confiavem en que el Servei Català del Trànsit i els seus profession…Amb aquestes últimes declaracions sembla que van per el bon camí. Tot i que no en parlen directament, tot indica que el projecte es basa en l’estretament dels carrils per a la inclusió del carril bus. […]


Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: