Enviat per: george85 | 20 Desembre 2008

Nous autobusos híbrids a TMB

Mentres per un costat  es retallen despeses a tort i a dret per fer front a la crisi per l’altra es tiren endavant projectes del tot prescindibles. No es pot retallar el presupost operatiu de la L9 a menys d’1 any de la inauguració ni es poden aturar projectes de millora del servei com el de l’ampliació del NitBus i a l’hora anunciar que es destinarà 1 milió d’€ a transformar una part de la flota d’autobusos en vehicles híbrids. Si arrel de la crisis s’ha decidit contenir a despesa com és que es decideix destinar recursos econòmics a projectes com aquest?

Anuncis com el dels autobusos híbrids son els que demostren el que el transport públic representa per als polítics; propaganda electoralista pura i dura. Ara toca ser la primera ciutat espanyola en tenir autobusos híbrids i així ser “chupimegaguays”. Doncs no, ara no toca. Barcelona com a gran ciutat ha d’apostar per ser capdavantera en altres aspectes més útils. Perquè ningú no aposta per a esdevenir la ciutat amb la gestió més eficient de la seva xarxa de transport públic? Estic d’acord amb que Barcelona participi, com a metròplis que és, en projectes d’innovació. De fet Barcelona, a través de TMB, ja va participar en una prova pilot per a estudiar la viabilitat dels autobusos propulsats per hidrogen. I ara provarà de forma experimental un autobús híbrid. Perfecte, però ara no podem dedicar-nos a destinar un recurs tant escàs com l’econòmic a transformar autobusos dièsel en autobusos híbrids per molt que la inversió es recuperi amb la disminució del consum de combustible (-30%) i per molt de que el projecte involucri a empreses catalanes. Una inversió d’aquest tipus és totalment prescindible. Barcelona no necessita la transformació d’aquests autobusos.

Els gobernants tenen un concepte equivocat de sostenibilitat. La sostenibilitat no és només invertir sense mesura en iniciatives i/o projectes enviromentaly friendly. Com a ciutat preocupada per a la salut del medi ambient, Barcelona, ha d’apostar per la reducció d’emisions i per l’eficiència energètica però ho ha de fer de forma racional. I racional no vol dir renovar la flota de vehicles amb autobusos de propulsió dièsel enlloc de fer-ho autobusos de gas natural, per exemple. Racional vol dir anunciar que es  participa en un projecte pilot d’autobús híbrid per tal de que d’ara en endavant qualsevol nou autobús que adquireixi l’empresa ja no hagi de ser de propulsió dièsel si no que pugui ser o de gas natural o híbrid. D’aquesta manera TMB es posicionaria com a empresa responsable d’una forma intel·ligent.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: