Enviat per: george85 | 12 Desembre 2008

Adequació dels horaris a les necessitats dels polígons

Al llegir la notícia sobre que la Generalitat, Ajuntament i operadora havíen decidit canviar els horaris dels serveis de bus als polígons de Parets del Vallés, Montmeló i Montornés la vaig “apartar” i guardar per parlar-ne més endavant.  Hem semblava interessant de comentar lo “extraordiàri” de la notícia. Avui, però, al llegir la carta al director d’una usuària d’aquest servei m’he decidit a comentar-la per un altre tema un pèl diferent.

Començem parlant dels canvis. Una vegada més és notícia el que no ho hauria de ser. L’oferta ha de nèixer adaptada a la demanda i si aquesta després canvia, l’oferta també ho ha de fer. Ha de ser algo automàtic, demanda i oferta han d’anar de la mà. Com pot ser que sigui una gran notícia el fet que s’hagin canviat els horaris d’un servei d’autobús per a coordinar-los amb els torns de treball de les empreses d’uns polígons? Quina funció tenia fins llavors el servei d’autobús? Una típica de correctura política? S’ha d’invertir en transport públic doncs fem passar un autobús per allà, sigui útil o no.

La gestió dels serveis de transport de viatgers a Catalunya segueix sent massa rígida. Les decisions provenen de massa amunt com per que el procés sigui eficient. És necessari que algú tingui la potestat d’impulsar canvis sense la necessitat de que aquests es debatin en els més alts despatxos de l’administració. D’acord, qui paga mana i en aquests moments és la Generalitat qui conjuntament amb els Ajuntaments finança aquests serveis i per tant, qui prèn les decisions. I una altra vegada entrem en el tema del finançament del transport públic. Si l’ATM fós qui administrés els recursos, és a dir que fés un bote común amb els diners que hi posen les diferents administracions, seria molt més fàcil tirar endavant millores i canvis del servei. Les comunicacions es limitarien a ser entre l’ATM i les empreses operadores; al cap i a la fí en principi son els que hi enten. Després ja s’ecarregaria l’ATM de justificar a les administracions les accions que ha dut a terme amb els diners que se li han “deixat”.

El més interessant de tot, però, és el que ens explica la usuària del servei. Resulta que des de fa uns dies (concretament des de l’1 de desembre, just uns dies abans de l’entrada en funcionament dels nous horaris) s’han reduit el serveis. Segons la senyora, de forma inexplicable o impossible de conèixer, s’han eliminat expedicions de la tarda. La veritat és que no en tinc ni idea del que pot haber passat, però coneixent com funcionen les coses ben podria ser que l’empresa només hagués cobrat pels serveis fins al 30 de novembre i que el conveni dels nous horaris començés el 15 de desembre…

El cas és que cada dia ens superem i que mentre per un costat s’anuncien millores com si haguessin descobert la sopa d’all, per l’altre la realitat del servei del qual s’anuncia la millora segueix sent la que és i deixa molt que desitjar.

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: