Enviat per: george85 | 5 Desembre 2008

El carril bus i el carnet per punts

A principis d’aquest estiu sortia a la llum que el congrés de diputats volia que la parada i/o estacionament al carril bus deixés d’estar penalitzat amb “punts”. Arrel d’aquesta notícia associacions en favor del transport públic com La PTP i Tranf van sortir en defensa de la pena de punts per a la parada i/o estacionament en el carril bus, però poc ressò han tingut ja que la cosa sembla que segueix en peu.

L’argument dels polítics no se sosté per enlloc. Justifiquen la mesura perquè que hi ha certs col·lectius (PMR, transportistes, …) que necessiten d’aturar-s’hi. En que quedem, està prohibida la parada i/o estacionament en el carril bus en la llei de trànsit, si o no? No som tots iguals davant la llei? Si volen facilitar la vida a aquests col·lectius perquè no la despenalitzen del tot? Ho veieu com aquest argument no s’aguanta per enlloc. I el més curiós de tot és que les associacions els han seguit el rollo i s’han posat a despotricar contra la mesura dels punts sense rebatre a la classe política lo absurd del seu argument.

En realitat darrere d’aquest canvi tant mal explicat hi ha un debat molt més profund del que només se n’ha parlat de passada, com aquell qui re. El carnet per punts es va presentar en el seu dia com a una eina en favor de la seguretat vial i l’ocupació indeguda del carril reservat al transport públic és la única infracció penalitzada amb punts i que no afecta directament a la seguretat de les persones.Per tant, sota aquest argument objectiu, és ben normal que se la vulgui treure de la “llista negra”.

El que ens hauriem de preguntar i sobre el que és necessari reflexionar és sobre la eficàcia en conjunt del sistema sancionador. Per tots és sabut que les empreses seguiran pagant les multes de  les infraccions dels seus vehicles de repartiment i que qui tingui un bon poder adquisitiu li serà igual parar o no en el carril bus. Com podem lluitar contra aixó sense involucrar-hi el carnet per punts? A mi només se m’acudeix instaurar el sistema de multes proporcionals a la renta de la persona (física o jurídica).

Jo personalment, i davant del fet que els polítics els costa tocar la butxaca del ciutadà i que les sancions econòmiques son considerades recaptatòries, sòc del parer d’ampliar la llista negra d’infraccions de trànsit penades amb punts del carnet. Hi ha moltes infraccions que no son contra la seguretat de les persones però que si que van, i molt, contra la societat. Amb l’incivisme, tolerància zero.

Obstaculitzar un carril bus és una acció molt egoïsta, s’esta molestant a centernars de persones per el benefici molts cops d’una sola. Hi ha molt llocs on parar sense molestar i si no, siguem racionals i reclamem espais per a fer-ho i no rebaixes penals. Parar en doble fila, també és insolidari així com fer-ho en espais d’estacionament reservats, passos de vianants o voreres. Amb el sistema actual de sancions econòmiques poca gent no tem la sanció en si. Necessitem que la gent temi a la sanció que per aixó existeix. M’és igual com s’ho maneguin els polítics per aconseguir-ho, però hi han de posar remei.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: