Enviat per: george85 | 30 Novembre 2008

Taxis i desacceleració econòmica II

Ara fa un parell de mesos ja en parlàvem. El sector del taxi seria un dels que es veuria més afectar per la crisi. I així ha estat. Segons l’Associació Empresarial del Taxi (AET) carreres, recaptació i usuaris han caigut en picat. Tal i com era d’esperar, segons els propis taxistes, s’està experimentat un gran descens en els nombre de carreres nocturnes i en carreres llargues. I clar, davant d’aquesta situació ara reclamen reduïr les tarifes i l’oferta.

El sector del taxi és, conjuntament amb molts d’altres, un dels que s’ha aprofitat de la bonança econòmica sense preocupar-se del que passaria en un futur. La bona situació financera de families i empreses ha dut a aquestes a fer un ús més intensiu del taxi. D’aquesta forma el sector s’ha trobat amb una alta demanda i no ha escatimat esforços per aprofitar-se’n. Així s’han creat mil i un suplements tarifaris i s’ha augmentat l’oferta tant com s’ha pogut. Ara, en canvi, es troben amb que el taxi és caríssim fins i tot per a aquelles carreres habituals (aeroport, estacions de tren, …) i que empreses i particulars l’eviten de totes totes. Així ens trobem amb que hi ha un munt de taxis donant voltes per la ciutat tot gastant combustible i passejant aire. Fins ara les verdaderes raons dels augments de les tarifes eren camuflades sota l’augment del preu del combustible. No fós cas. Però ara aquest ha baixat, les tarifes no ho han fet i els usuaris han caigut. Que s’ha de fer des de l’administració? Quin profit n’ha de treure aquesta de la situació?

Per mi està clar. És hora de reformar profundament el funcionament del sistema. S’ha acabat donar voltes sense sentit per la ciutat tot cremant combustible. S’ha acabat parar en sec al carril bus per agafar a un client que acaba de fer el gran esforç d’aixecar el braç per a parar el taxi. S’ha de posar fi al abusiu ús del carril bus-taxi per part de taxis lliures o fora de servei. Ja no toca cobrar per a tot i més, la carrera i punt!. És el moment de implantar el sistema de parades de taxi. Els taxis només podran recollir i deixar clients en els punts senyalitzats a tal efecte. S’ha acabat el porta a porta. Aquesta, només el podran fer els taxis adaptats a PMR sempre i quan no obstaculitzin seriosament la circulació. Ara és un bon moment per regular aquestes coses sota el pretext de millorar el servei.

Ara no toca abaixar dràsticament les tarifes. Aquestes no poden ser una muntanya russa al gust del taxista, no es poden passar el dia pujant i baixant. Ara no toca posar-se a comprar llicències per a reduïr la oferta. Hi ha coses més importats amb que gastar-se els diners de l’administració. L’oferta ja es regularà sola. Quan es vegi que ja no es fa la mateixa caixa que abans es començarà a prescindir de forma automàtica dels dobles torns i les empreses treuran menys vehicles al carrer.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: