Enviat per: george85 | 28 Novembre 2008

Els motoristes no són el remei als problemes de mobilitat!

Acabo de llegir l’article d’opinió victimista que has escrit Ketty Calatayud a la Vanguardia titolat “Motoadictors” i no salgo de mi asombro. Ara resulta que els pobres motoristes son els grans salvadors dels problemes generats per la mobilitat. Jo, ho sento i que em perdonin, però no ho veig així. Evidentment, que com diu l’autora, si tots els motoristes deixessin la moto la ciutat tindria un problema, però es que el mateix passaria si tots els que es mouen en cotxe ho fessin o si tots els usuaris del transport públic es passessin al cotxe. No per aixó son els qui millor es mouen. En aquesta guerra de la mobilitat l’únic que pot sortir guanyant és el vianant.

Comparteixo completament el fet empíric de que son més vulnerables que els demés. Però no per aixó hem de dissenyar la ciutat per a ells. Per quina raó necessiten un espai entre el pas de vianants i la linia de detenció dels cotxes? No poden esperar-se darrere del cotxe precedent com tothom? Ah! no, ells tenen la necessitat que es veu que els demés no tenim, de no perdre temps al semàfor i ser els primers en sortir quan es posi verd. Tots tenim “pressa” i tenim dret a moure’ns “amb rapidesa”. A més a més, segueixen reclamant que se’ls deixi circular per el carril bus. I ho sento, però si de mi depenguès mai els hi deixaria circular. Ja hem costa deixar-hi passar els taxis… A Barcelona amb prou feines hi quep el propi autobús però es que si algun dia aconseguim que els carrils siguin més amples, llavors i abans que les motos anirien les bicicletes.

Per molt que la relació opcupant/contaminació de la moto sigui més eficient que la del cotxe, aquesta segueix sent enormement ineficient energèticament parlant. La moto segueix contaminant l’aire i no és tampoc precisament gaire ecològica acústicament parlant. I si ens hem de posar a fer comparacions odioses. La capacitat d’un transport públic serà sempre molt superior a la de les motos. És a dir, per un carril (com el bus) per un temps determinat aquest permetrà el pas de més gent si aquesta va en bus que si ho fan en moto. I ja no parlem de l’espai que ocupen respectivament.

Les motos ajudent força a reduir la congestió i potser son un pèl més amables amb el medi ambient que els cotxes (partint de la base de que l’ocupació dels cotxes és del voltant de 1,2 ocupants/cotxe). Però no son la panacea. Que defèncin tot el que vulguin la seva vulnerabiliat (o perillositat segons com es miri) però que no vinguin dient que son els salvadors del planeta. L’espai, com sempre, primer és de les persones i després no se qui vindria però les motos ho dubto.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: