Enviat per: george85 | 17 Novembre 2008

L’Aldea vol un Euromed

Fa uns dies parlava de la falta de rigor en la forma de denominar els serveis de transport públic i avui toca parlar d’un fet que per mi hi està molt relacionat. Fa uns dies des de l‘Aldea es va reclamar que els serveis Euromed fessin una parada a la població. Ho sento pels habitants de l’Aldea però la cosa no funciona així.

El que els ha passat als aldeans és una clara mostra del que podriem dir “síndrome del servei amb bona reputació”. El servei Euromed Barcelona-València-Alacant és un dels serveis ferroviaris per via convencional amb millor reputació. Una reputació comparable a la del serveis AVE. La bona qualitat del servei desperta molts admiradors i evidentment tothom en vol tenir accés. Malauradament el servei Euromed té per finalitat unir les capitals de provícia d’una forma ràpida i competitiva i no el de donar servei a poblacions com l’Aldea.

Podriem entendre la demanda de l’Aldea si no tinguessin una connexió ràpida amb Barcelona, València o Alacant. Però el cas és que a l’Aldea ja hi paren serveis com l’Alaris, Arco o Talgo que en menys de 2 hores la conecten amb Barcelona i València. No té cap sentit, doncs, demanar que un servei Euromed pari a l’Aldea. Fent-lo parar per a beneficiar a uns pocs (amb tots els respectes per els aldeans) perjudicarem a un munt d’usuaris.

Els serveis Euromed han aconseguit una imatge de marca amb uns valors i un serveis diferenciats de la resta. Tothom sap del que li parlen quan li parlen del Euromed. Euromed és sinónim de ràpid, puntual i d’oferta. En canvi els altres serveis que si paren a l’Aldea no tenen una imatge tant arrelada en els usuaris com l’Euromed. Aquests altres serveis ofereixen un mateix producte però per raons vàries Renfe els anomena de forma diferent i crea confusió en els usuaris. Anomenant a tots aquests productes de diferent forma aconsegueix que els usuaris no percebin un tot si no un connjunt inconnexe de serveis. Si tots els serveis tinguessin una denominació comuna, els usuaris i potencials usuaris s’adonarien que gairebé tenen un servei més que satisfactori.

S’ha de simplificar el producte. El transport públic necessita ser clar i concís i que cada tren tingui un nom diferent no hi ajuda. De la mateixa forma que tampoc hi ajuda enganyar a la gent anomenant-ho tot metro.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: