Enviat per: george85 | 16 Novembre 2008

Si cola, cola.

La veritat és que n’hi ha per llogar-hi cadires. Ara resulta que la via única de la línia de Vic-Puigcerdà és la culpable dels seus retards crònics. O almenys aixó és el que diuen des de Renfe i es queden tant amples. El que passa és que la gestió és nefasta i per no reconeixer-ho li passen la culpa a la infraestructura.

La via única és part de la causa però no el tot. Vegis els nombrosos casos Suïssos en que la puntualitat no és, precisament, l’excepció. Via única no és sinónim de retard o inpuntualitat. Al revés, la via única requereix una altissim compliment de lo programat. El que passa és que Renfe i Adif no programen bé els serveis. Segurament els temps dels serveis estan ajustats i no estan sobredimesinats. Si un servei és propens a ser impuntualial com és el cas de la citada línia en al que la congestió del túnels de Barcelona, evidentment, fa que molts cops un tren surti de la capital amb un retràs, és necessari sobredimensionar els temps de trajecte dels trens per evitar retrassos.

Podem acceptar el sacrificar el sobredimensionament i la conseqüent “assegurança” a canvi d’una millora de les freqüències. Però hi ha un altre factor imperdonable. Adif al “renovar” la infraestructura s’ha dedicat a eliminar vies desviades de certes estacions tot convertint-les en baixadors i reduïnt les possiblitats d’encreuament. Així, mentre altres explotacions incrementen el nombre de kilòmetres de via dobles de les seves xarxes de via única (llegeixis FGC Llobregat-Anoia), altres capen les seves possibilitats. Si es tenen els punts mínims d’encreuament per a la prestació del servei, qualsevol retràs en un tren repercuteix en la resta. En canvi, si hi ha disponibles més punts d’encreuament del necessàris per a prestar el servei programat el retràs d’un tren no té perquè afectar a la resta.

Així doncs, la culpa no és de la via única. La culpa és de la mala gestió tant de la operació com de la infraestructura. Amb la retallada de la infraestructura, la única solució que queda és enginyar-se-les amb la gestió de la operació. Un primer pas podria ser donar prioritat als trens de la R3 al seu pas per Barcelona per evitar en tot lo possible que surtin de la ciutat retrassats o almenys que en surtin amb el mínim retras.

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: