Enviat per: george85 | 13 Novembre 2008

Un 18% més

Per als qui ens dediquem, en menor o major mesura, a predicar per aquets móns de déu lo necessari que és racionalitzar l’ús del espai públic tot afavorint la mobilitat sostenible llegir notícies com la de que les restriccions a la circulació ascendent per Les Rambles de Barcelona ha permés un augment de fins al 18% de la velocitat comercial dels autobusos ens recomforta. Resultats com aquest ens ajudaran, o almenys aixó espero, a poder defensar millor les nostres modestes idees.

Les Rambles ja no son la via de pas que havien estat. Ho segueixen sent, si; però no per al vehicle privat. Ho sont per al vianant, veí o visitant tot fent una funció d’accessibilitat a la zona, no de pas. Les Rambles no poden ser l’accés al centre de la ciutat dels qui venen del front marítim. Els accessos mar – muntanya d’aquesta zona de la ciutat de Barcelona son ara per ara l’Avinguda Paral·lel i el carrer Marina. I no hi conto la Via Laietana, doncs com molt bé te l’Ajuntament en ment deixarà de ser-ho a mig termini. Els moviments interns de certa proximitat de la ciutat no s’han de fer en transport privat, per aixó ja hi ha el transport públic. Per a moviments més llunyans l’haber-se de desplaçar cap a altres vies no suposa o ha de suposar cap problema.

Les ciutats han crescut i aquelles vies que van nèixer amb uns propòsits vertebradors s’han anat quedant obsoletes i ja no serveixen per a aquests menesters. El gran volum de trànsit (sobretot privat) fa que no puguin prestar el servei per el que van ser dissenyades. És per aixó que en els cascs antics s’ha de restringir la circulació del vehicle privat tot reduïnt-la a aquella estrictament necessària per a l’accessibilitat dels veïns. Els cotxes que entrin als barris vells no han de poder creuar-los. Els únics qui han de poder tenir aquest privilegi (el de fer drecera) son els vianants, ciclistes i usuaris del transport públic. La restricció de Les Rambles ho ha demostrat. En direcció ascendent només hi ha un carril i aquest no donava per a tot (veïns, hotels, passants i transport públic). Ara accedir al centre de la ciutat per Les Rambles és més fàcil per aquells qui opten per al transport públic i una mica més agradable (menys soroll i contaminació) per aquells qui ho fan a peu.

L’Ajuntament de Barcelona s’hauria de plantejar augmentar les restriccions d’aquest tipus a més carrers de la zona. Sobretot a l’entorn de Plça. Catalunya. Per a què són necessàris amples carrers com Pelay, Fontanella, Ronda Universitat, Ronda St. Pere, etc…? El trànsit de pas Besòs <-> Llobregat no ha de passar per aquesta zona, ho ha de fer per més amunt, per Gran Via / Aragó. I tampoc hi ha tant veïnatge (hi ha molta oficina) com per mantenir uns carrers així. A més, si tampoc es vol que la gent baixi per Les Rambles (tot i que no s’ha restringit) ni per Via Laietana. Que millor que no fomentar que s’hi pugui accedir amb facilitat?

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: