Enviat per: george85 | 31 Octubre 2008

Aquí falla alguna cosa

L’altre dia una amiga meva em comentava la filigrana que fa tot sovint per anar a treballar. I lo curiós de tot és que no la fa perquè vagi en transport públic, que potser seria el primer que ens vindria al cap, sino per poder anar en cotxe. Ella viu en una urbanització de Cardedeu i treballa als voltants de la plaça de Francesc Macià (Barcelona). Ella és d’aquelles persones que elles i el seu cotxe formen, com ho podríem dir… un únic ser. La seva odissea actualment és la següent: baixa des de Cardedeu en cotxe, l’aparca a la zona de pedralbes per evitar l’àrea verda i una vegada aparcat va a buscar el Tram per acabar d’arribar a la oficina a Francesc Macià. La veritat és que em va sorprendre que fes tot això quan no feia gaire que baixava a treballar amb tren. Fins fa uns mesos treballava a la zona de Sagrada Família i cada dia anava en cotxe fins a l’estació de tren, agafava allà el rodalies i amb el metro s’acostava a la oficina. Ara, segons ella, ja no té bona combinació fins a la oficina.

Com és que algú que s’havia passat al transport públic, algú que havia aconseguit deixar el cotxe hi ha tornat? I lo més significatiu de tot és que ha tornat al cotxe tot i que aquest li requereix aparcar-lo molt lluny del seu lloc de treball i agafar el Tram. La combinació més normal per anar de Sants a Francesc Macià seria agafar el 32. La rapidesa de l’autopista i les rondes, sumada a la mala fama del bus  (sobretot relacionada amb la seva lentitud) i al seva freqüència que no és de les més  altes de la xarxa han fet fracassar al transport públic en aquest cas i segurament en molts d’altres.

És necessari impulsar més a l’autobús i no tant al metro. Molts gent està disposada a anar en metro però ja no en autobús. L’autobús necessita d’una bona promoció i d’unes bones millores. Unes freqüències de pas més elevades i homogènies, guanyar rapidesa i millor i més clara informació al usuari ajudarien a que el bus tingués millor fama entre els potencials usuaris. Millorar la xarxa de transport públic no només consisteix en fer-hi grans inversions en infraestructues o material mòbil, petites actuacions poden atraure maginalment més usuaris que d’altres d’inmenses.

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: