Enviat per: george85 | 26 Setembre 2008

Taxis i desacceleració econòmica

Avui he llegit un parell de notícies sobre els taxis i la “crisi” econòmica. Per un costat, l’Ajuntament de Barcelona aposta per a crear més carrils bus-taxi i permetre segons quins girs als taxis ocupats, en definitiva facilitar-ne la circulació per la ciutat. Per l’altre, la Federació Catalana del Taxi ha declarat que aposta per a un peatge urbà per a Barcelona per a millorar la circulació al centre de la ciutat i de retruc millorar la prestació del servei de Taxi.

Anem per parts. S’acosta (o ja ens trobem) un periode de crisi econòmica i el Taxi, com a transport i com a transport car, se’n resentirà. S’en resentirà perque al baixar l’activitat econòmica, baixen els desplaçaments i a l’hora tambè baixa el poder adquisitiu de la població el que farà que els usuaris s’ho pensin dugues vegades abans d’agafar un taxi i optin moltes vegades per agafar altres mitjans més econòmics com el metro o l’autobús. Per tant, és ben cert que el sector del Taxi pot tenir dificultats a mig/llarg termini.

Com s’han d’afrontar doncs aquests temps futurs? Quines mesures s’han de pendre? De les dues que s’han fet públiques no son dolentes però s’han d’agafar amb pinces. Evidentment ningú no s’ha plantejat abaixar les tarifes tot i que potser no seria mala idea si les coses es posen molt negres. Ajuntament i sindicat del taxi han encertat el propòsit: fer més eficient el trajecte. Millorant la circulació s’aconsegueixen viatges més curts el que es tradueix en imports més baixos per als usuaris i més rotació (i per tant recaptació)  per al taxista. Al mateix temps s’experimenta menys consum de combustible i per tant s’abaixen els costos. El problema el trobem en els medis que s’han escollit per aconseguir aquest propòsit.

El projecte de més carril bus-taxi del ajuntament es quedarà en aixó, més carril bus-taxi pintat sobre l’asfalt. En zones de molta congestió el carril bus-taxi pot ser tant lent com la resta de carrils. Si els taxis intenten circular-hi es troben amb els autobusos i les seves freqüents parades i no poden esquivar-los per la intensitat de circulació als carrils adjacents. I en situacions de circulació fluida és el mateix circular per el carril reservat que per els altres.

El que es necessita és reduir el nombre de cotxes que circulen per la ciutat i el peatge urbà seria  una bona eina per aconseguir-ho si no fos perque una mesura d’aquestes característiques necessita d’una etapa preparatòria en que s’han de millorar significativament els transport públics. Sense aquesta inversió prèvia en transports públics els problemes que es poden derivar de la mesura poden ser monumentals.

L’aposta per al transport sostenible ha de ser una aposta sostinguda i prolongada en el temps i no decisions puntuals. S’ha de lluitar per treure els cotxes dels carrers dia rere dia sense fer-ho dràsticament però si de forma constant. Les accions puntuals no serveixen per re més que de cara a la galeria.

Anuncis

Responses

  1. […] i desacceleració econòmica II Ara fa un parell de mesos ja en parlàvem. El sector del taxi seria un dels que es veuria més afect…I així ha estat. Segons l’Associació Empresarial del Taxi (AET) carreres, recaptació i […]


Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: