Enviat per: george85 | 22 Setembre 2008

Càrrega i descàrrega

Tot i que encara no s’ha fet pública la principal causa del accident d’autobús al barri d’Horta de Barcelona a hores d’ara està ben clar que la furgoneta mal estacionada va ser un dels seus desencadenants. Amb tota problabilitat si la furgoneta no hagués estat on estava o hagués estacionat correctament l’autobús hagués pogut fer el gir amb normalitat i no hagués passat re. Arrel d’aquests fets, tothom es queixa de que situacions semblants es repeteien dia rere dia sense que la guàrdia urbana hi fes gran cosa.

La mobilitat generada per els sector dels petits i mitjans transporties és força significativa dins de les ciutats. El model logístic del nostre país es basa en el transport per carretera amb grans camions fins a àreas logístiques i el repartiment a les zones urbanes amb vehicles més petits. I aquests nombrosos vehicles de repartiment son una de les principals causes de congestió circulatòria a les ciutats. Aquest model de sostenible en te ben poc, però no és la meva intensió debatre-ho ara. El que vui transmètre és que molts cops els ajuntaments presten poca atenció a un dels col·lectius que més pot fer per millorar la circulació de les ciutats.

És necessari dotar els carrers de zones de càrrega i descàrrega correctes. Han de ser espai de fàcil i ràpid estacionament, on els vehicles no s’entorpeixin els uns als altres. A més a més, n’hi ha d’haber suficients. Molts cops els consistoris pequen fent zones de càrrega i descàrrega de reduïdes dimensions per tal de no reduir l’espai d’estacionament als veïns i els aquest dos espais son totalment complementaris. Una zona de càrrega i descàrrega és necessària normalment de de dilluns a divendres 8 a 20 i els veïns necessiten aparcar el cotxe  a la nit i els caps de setmana. No poden conviure juntes, doncs? Ara bè, és necessari habilitat zones de càrrega i descàrrega per a dissabtes i festius també, no totes però si algunes. També és necessari que no hi hagi barreres arquitectòniques que impedeixn el pas dels carretons. Si els transportistes ho tenen fàcil, per passar amb el carretó podràn aparcar una mica més lluny del punt de recollida/entrega. Si no, es veuràn obligats a estacionar porta per porta amb els conseqüents problemes que se’n deriven.

Un cop satisfeta la demanda d’espais i condicions, llavors es podrà començar a multar sense miraments a tot aquell transportista que incomplexi les normes de circulació. La millora de les condicions de treball del sector es farà notar siginficativament en la circulació per la ciutat. Unes millores que repercutiran en la qualitat del aire i en la velocitat comercial dels autobusos, principals prejudicats del mal estacionament.

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: