Enviat per: george85 | 25 Juny 2007

Tots de revetlla

Els únics pobres que no van poder anar-se’n de revetlla van ser molt probablement els operaris d’ADIF que es van deixar la pell per retirar l’Euromed del Prat. Els que se’n van anar de revetlla van ser els responsables de TMB que dies abans havien decidir estalviar-se feina i aprofitant que la nit de St. Joan coincidia en dissabte no calia preocupar-se pel servei non-stop del metro.

Ja fa anys que la nit de St. Joan és una de les nits en que el metro de Barcelona funcionava tota la nit. Per tots els barcelonins i tots aquells qui han vingut a passar la nit de St. Joan a les platges de Barcelona és sabut que la millor forma d’anar-hi i tornar-ne era amb la L4. Doncs be, per casualitats de la vida, aquesta any ha baixat l’afluència a les platges però hi ha hagut un petit caos a la L4.

Que ha passat? Molt senzill, els de TMB han deixat a la L4 un tren cada aprox. 15 min com a la resta de línies i com qualsevol altre dissabte, una freqüència evidentment molt inferior a la necessària en una nit com aquesta. Els problemes no es van produir quan entre les 5 i les 6 del matí va voler tornar tothom, que també, si no que van tenir lloc passada la mitja nit quan la gent s’hi dirigia de forma escalonada. Com informen diferents mitjans de comunicació a estacions com Urquinaona els trens ja no podien admetre més passatge i l’enllaç amb la L1 restava tancat així com els accessos a l’estació eren tancats. No és normal que quan la gent es mou de forma esglaonada es produeixin aglomeracions d’aquest tipus.

He anar força vegades a la platja per St. Joan i no m’he trobat mai amb una situació com la que descriuen. Com a molt hi havia una petita aglomeració a la boca de Ciutadella-V.O. però als trens i andanes de l’estació la quantitat de gent que hi havia era l’habitual de qualsevol dia laborable en hora punta en qualsevol estació del centre.

No era tant difícil posar millors freqüències. L’experiència és un grau però en aquest cas ben poc aprofitada. Com es pot estar 6 mesos oferint una prova pilot de metro non stop els caps de setmana per tal d’incentivar l’ús del transport públic en l’oci nocturn i en una nit assenyalada com aquesta no parar-hi una mica més d’atenció? No calia fer re a la resta de línies, només la L4 necessitava de més combois.

El NitBus tampoc es va quedar curt… Els busos anaven a petar,però tampoc ningú no va fer-hi gran cosa per evitar-ho.

M’agradaria veure que passaria si el Gremi de Forners i Pastissers decidís fer menys coques del normal o que, les Caves es posessin d’acord per posar a la venta menys botelles. Oi que no ens semblaria normal? Doncs tampoc ens ha de semblar normal que les empreses de transport no reforcin els serveis en nits de gran afluència com la de St. Joan.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: