Enviat per: george85 | 8 Juny 2007

Ara el 2012

Després d’un munt de temps les coses anaven sobre el previst i com no, ja durava massa. La Sra. Ministra Magdalena Álvarez semblava que havia agafat el toro per les banyes i que l’AVE acceleraria d’una vegada per totes. El 2006 havia d’arribar a Tarragona, i així ho va fer; el 2007 ho ha de fer a Barcelona-Sants i sembla que a les 23:59:59 del 31 de Desembre ho farà però el 2009 havia d’arribar a la frontera francesa i ja no ho farà…

Sembla ser que per raons de seguretat els túnels de Barcelona i Girona, es no estaran llestos fins al 2012. I ara ve aquell moment en que tots ens preguntem: tant costa fer un túnel?

Doncs si! Per que en aquests país tenim aquesta habilitat, anar enrere com els crancs. El 1920 es fa constituir la societat “Ferrocarril Metropolitano Transversal” i el 1929 ja estava inaugurat el metro Bordeta – Plça Catalunya. Ara 100 anys després necessitem fer, desfer i refer els plànols i els projectes infinites vegades abans de començar les obres i per tant tardar…, quants anys portem amb lo del AVE?

Jo pronostico que el dia en que siguin capaços de acabar la via del AVE fins a la frontera francesa, aquell dia ja serà un mode de transport obsolet.

Lo curiós de tot plegat es que portem més d’una legislatura per ampliar una estació la L2 de Pep Ventura a Badalona Centre, la L5 de Collblanc – Vall d’Hebrón o la L3 de Canyelles a Trinitat Nova. I ja no parlem de la L9-10… I ningú recorda la lentitud de la L2?

Ara que hi penso… potser hi ha un complot per tal de que no s’acabi cap gran obra a Barcelona abans que la Sagrada Família! Cosa que també explicaria aquesta dràstica oposició del patronat de la Sagrada Família al túnel del carrer Mallorca. Jo trobo molt bé que els preocupi el pas del túnel, però com és que no els va preocupar el de la L5 pel carrer Provença i el de la L2 per Marina? Quina diferència hi ha? Per si no ho saben hi ha un bon entramat de túnels al xamfrà de Provença amb Marina. No s’han preguntat mai com és que els trens de la L2 a partir de SF circulen per la esquerra? Dons “simple y llanamente” per que just a SF hi ha una bon lio de túnels.

Però resulta que aquest túnel del AVE, que passarà a força profunditat i que al seu pas per la SF anirà acompanyat d’una obra inèdita d’enginyeria per tal de assegurar els fonaments del temple i al mateix temps no tallar els corrents subterranis , farà que caigui la Sagrada Família i els altres túnels del metro mes, com ho diríem…, bastos no.

Mirin senyors, tot això fa mooolta pudor. Tot déu sap d’enginyeria i els enginyers no en tenen ni idea; una cosa semblant a lo de la selecció de futbol i el seu entrenador. Els polítics no fan re que no sigui llepar el cul als ciutadans que total després no van a votar. I el sector empresarial es limita a rondinar per sota el nas però no li planten cara al govern.

Es que ningú no pensa fer-hi re?! Ningú no veu que Barcelona necessita unes infraestructures de transport adequades abans del 2015?! Que portem casi una dècada desde que vam acabar la L2?! Es que ens vam quedar sense forces després del JJOO?

No tenim aeroport intercontinetal, no tenim TAV, tenim una merda de rodalies, no fem avançar al metro ni a la de tres i del tramvia ja ni en parlem …

Jo dimiteixo!

Això no és Europa. Això, amb tots el respectes, és Àfrica. I “al loro” que no ens acabi passant ella al davant per que al pas que anem…

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: