Enviat per: george85 | 19 Mai 2007

Mobilitat by ERC

Desprès de llegir les seves propostes m’he quedat flipat en colors. És una enumeració d’idees que esta a cavall entre una predicció de la pitonissa Lola i una espècies de carta als reis.

Intentaré fer l’esforç de comentar-ho tot.

Pla de Metro per a Barcelona que serveixi per avançar que arribi més enllà

del Barcelonès i de la Zona Aeroportuària. Volem que el metro arribi a

Vilanova, a Vilafranca, a Vic, a Manresa, a Igualada, a Mataró.

Senyor Portabella, al igual que els seus companys de campanya li recomano que es busqui un millor equip assessor. El metro no serveix per anar a Vilanova, Manresa o Mataró. Apart de per criteris tècnics, provi d’anar vosté posem unes 2 hores assentat en seient del metro, a veure que li sembla.

Creació d’una nova empresa catalana, una única empresa pública

catalana que integri els Ferrocarrils de la Generalitat, les rodalies de RENFE,

els tramvies i tot el metro existent de Transports Metropolitans de Barcelona.

Creació d’un únic metro amb 19 línies per a tota la Regió integrada per les

línies 1,2,3,4 i 5, de Metro de TMB; les línies 6,7 i 8, de Metro de FGC; les línies

9, 10, 11 i 12, de nova creació; les línies 13, 14, 15 i 16, un cop traspassades les

4 línies de Rodalies RENFE; la línia 17, o Metro circular –una vegada es puguin

separar les línies de passatgers i de mercaderies, en el corredor Mollet-Papiol-;

a línia 18, el funicular de Vallvidrera ; la línia 19, el funicular de Montjuïc ampliat.

Jo pensava que vostè seguia un pensament diferent al de per exemple Esperanza Aguirre, però ja veig que no, que tots els polítics en el fons pensen sempre en el mateix. Al ciutadans ens és igual que el medi de transport es digui metro, tram, bus o rodalies, el que volem és que ens sigui útil. Ja se que de tots els modes de transport públic, el que millor reputació té és el metro però això no implica que tots ells s’hagin d’anomenar així. La bona reputació no és guanya amb el nom/marca si no oferint el que el client vol, que li sigui útil.

Creació d’una xarxa única de vies de Metro, d’àmbit regional, sobre la qual

puguin operar les diverses empreses públiques existents. Un Metro potent i

totalment integrat en l’horitzó del 2012.

Em sembla que ja li he parlat del metro regional i del omnipotent nom de “metro” lo suficient com perque sigui capaç de veure que el que afirma, no té ni cap ni peus.

El que els ciutadans necessiten és un bona xarxa de transport col·lectiu que funcioni i ofereixi un bon servei.

“La xarxa de metro tindria una única informació, una única nomenclatura

l’mCAT (els metrocates), intercanviadors en totes les poblacions, tarifes

integrades també per la segona corona metropolitana: és a dir viatge més barat

per les ciutats més allunyades de Barcelona.

Establiment per l’mCAT, els metrocates, de freqüències de pas d’entre 1,5

i 15 minuts, segons l’hora i la demanda captable prevista pel sistema,

constituint així una veritable xarxa formada per la unió de 19 línies i 3

operadors públics diferents.”

Aplaudeixo la idea de la finestreta única d’informació però s’ha d’estendre des de regionals fins a bus barri.

Lo de I’mCAT no li veig cap mena de sentit i lo de les freqüències és algo que per sentit comú ja s’estan utilitzant.

perllongament de la línia e Ferrocarrils de la Generalitat del Baix

Llobregat entre Espanya, Gracia i el Vallès

D’Espanya a Gràcia si, però d’allí cap al Vallès no. Per on pensa fer-la passar? Si s’ha de fer un túnel nou, que es faci des de plaça catalunya i cap a Sarrià.

Construcció d‘una xarxa de 6 línies de tramvies molt competitiva

envers el vehicle particular, una nova construcció que travessi la

Gran Via des de Gavà fins al Masnou i que seria molt competitiva

amb el transport privat.

Això si que realment fa caure de la cadira. Si ha d’anar de Gavà a Masnou en tramvia, ja pot començar a passar. Això és un recorregut per a rodalies.

Que la gran via és un eixa ideal per a la implantació del tramvia? Si, però no per competir amb el vehicle privat en trajectes com Masnou-Gavà.

Aprofitament dels autobusos escolars que tornen buits i convertir-los

en el bus del barri matinal a un bon preu.

I que n’opinen les empreses de transport d’això senyor Portabella? No ha pensat en que potser ja els tenen ocupats els serveis dels seus autobusos i a millor preu?

que el metro funcioni tota la nit, alternant les línies per

facilitar el manteniment, dues línies diferents cada dia laboral.

Si clar! I un dia es pot tornar de la feina en metro, però l’endemà no. I a més portarem una xuleta per saber quin dia toca cada línia. Siguem seriosos si us plau.

En fi, senyor Portabella, una mica més de serietat que al final tot cau pel seu propi pes i tot acaba passant factura.

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: