Enviat per: george85 | 17 Mai 2007

Mobilitat by ICV

Avui li toca el torn a ICV. Per fi al llegir el programa no m’han agafat tots els mals. Abans de posar-se a parlar de les seves propostes concretes per Barcelona fan una reflexió absolutament encertada de la mobilitat a la ciutat. Realment demostren que saben del que parlen i que son conscients dels problemes i de les seves solucions. Sorprèn lo realistes viables i racionals que son en les seves propostes.

“implementar la seva senyalització informativa als barris, tal i com s’està fent als nuclis històrics de Sarrià, Sant Andreu, Les Corts i Ciutat Vella. ”

Aquesta senyalització ara per ara té una molt important mancança, no indica les parades de bus més properes amb les seves respectives línies ni altres mitjans de transport com parades de tramvia/ metro/rodalies/… Esperem doncs que se n’adonin i ho rectifiquin.

Cal construir carrils segregats sense disminuir l’espai per a vianants en aquells carrers que l’estructura ho permeti.

Se’m fa difícil trobar afirmacions a criticar. Respecte als carrils segregats ho considero del tot encertat. Però la segregació ha de ser per igual respecte els cotxes que respecte els vianants.

Acabat l’apartat de la mobilitat en bici no hi he trobat cap esment a la seva circulació per carrils bus. Donat que els carrils bus de Barcelona no son lo suficientment amples com per que hi passin bicis i autobusos s’hauria de mirar de conscienciar als ciclistes de que no poden circular-hi tal i com marca el codi de circulació.
No estaria malament canviar un carril de cotxes per a un ampliació del carril bus i la implantació d’un carril bici.

Impuls d’un estudi per a la remodelació de la xarxa d’autobús ortogonal

No si us plau!!! Això és un error immens!!! La xarxa de transport ha de donar resposta als habit de mobilitat dels seus usuaris. No podem obligar a la gent a fer recorreguts antinaturals. La oferta s’ha d’adaptar a la demanda. Una xarxa d’aquesta mena pot tirar per terra l’ús del transport públic. Molts cops es juga amb el fet que molts usuaris no tenen cap més remei que utilitzar el transport públic i per aquesta regla de tres no cal cap millora ja que no es perden usuaris. Però el que necessita la ciutat i l’AMB, és captar aquells que tenen una alternativa i que ara per ara no fan servir el transport públic. Si els fem fer recorreguts antinaturals mai deixaran el cotxe per anar en transport públic.

Elaborar un pla de carrils d’autobusos protegits (BRT) creant una xarxa per on discorrin els autobusos a la mateixa velocitat comercial que els trens de rodalies (35 km/h).

Aquesta és d’aquelles afirmacions que son molt maques de dir però força difícils de dur a terme. Amb la implantació dels carrils BUS/VAO ja s’aconseguirà una important millora en el transport interurbà en autobús. La densitat la ciutat no deixa espai a a aquest tipus de carrils. Un sistema així implicaria l’existència de carrils bus dobles, un carril per els busos urbans amb parades i un per als interurbans directes/semidirectes.

Els autobusos interurbans haurien de penetrar per carrils bus raonablement dins de la ciutat fins a una estació intermodal. La de Fabra i Puig una a les glòries i una altra a Francesc Macià no serien mala idea.

Estudiar convertir els ramals Av. Tibidabo-Gràcia i Reina Elisenda-Sarrià en línies, de manera que tots els trens que surten de la Plaça de Catalunya tinguin destinació cap al Vallès.

Totalment en desacord. El ramal d’Av. Tibidabo pot perfectament perllongar-se cap al Vallès incrementant de forma considerable l’oferta.

Per la seva banda, el ramal de Reina Elisenda, ara per ara sembla irrisori però hauria de pellorgar-se per l’avinguda d’esplugues cap a l’hospital de St. Joan de Déu i St. Feliu on s’hauria de trobar amb el perllongament de la L3.

La nova cua de maniobres de plça. Catalunya permetrà una millora de les freqüències cosa que faria innecessari capar del ramal de Reina Elisenda. Si fos necessari s’hauria de construir un nou túnel per a les rodalies d’FGC des de Catalunya fins a Carrià i deixar l’actual per a la L6 i L7.

Aprofitar la xarxa del TAV i el túnel entre les estacions de Sants i la Sagrera per millorar l’oferta dels serveis de rodalies, ja que els trens regionals podran passar per aquest nou túnel.

No podem barrejar les coses. Pel túnel de la LAV només hi podran circular els trens de llarg recorregut i de mitja distància d’AV. El regionals actuals hauran de seguir circulant pel túnel de passeig de gràcia. El que permetrà el nou túnel de la LAV serà que els trens de llarg recorregut que actualment fan servir el túnel de passeig de gràcia, ho deixaran de fer cosa que permetrà donar pas a alguns trens més de rodalies i regionals.

A grosso modo, sembla que saben del que parlen i no fa demagògia barata. Les seves idees es poden portar a la pràctica i ajudarien realment a millorar la mobilitat a la ciutat.

Esperem que després de les eleccions encara se’n recordin d’elles.

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: