Enviat per: george85 | 7 Mai 2007

Mobilitat by PSC

Avui he aconseguit trobar el programa del PSC per Barcelona. Així que procediré a fer la meva crítica a la part de mobilitat.

“Treballarem per a la construcció de 20

noves estacions i 106 km de metro, perllongarem

les línies 2, 3 i 5, i posarem en

servei el primer tram de la línia 9.”

Això no té cap mèrit ja que “estamos en ello”. I la prolongació de la L1 cap a Badalona? No es podria començar a pensar? I la L3 cap a St. Feliu? I moltes altres propostes… A Madrid son capaços d’ampliar línies en un sol mandat, a Barcelona com és que no passa això?

l’obertura del metro tota la nit

durant el cap de setmana i ampliarem mitja

hora l’horari entre setmana.

No em sembla malament obrir el metro divendres i dissabtes, cosa que comportaria un servei ininterromput des de les 5:00 del divendres fins les 24:00 del diumenge. Ara bé, m’agradaria conèixer l’opinió dels tècnics de manteniment del metro per saber si és factible, ja que el manteniment de la infraestructura es du a terme durant la nit.

Lo de la mitja hora entre setmana em sembla pura demagògia electoralista. Perquè fins a les 00:30 i no fins a la 1:00 o les 2:00. Sempre hi haurà un moment en que s’haurà de tancar. Els busos diürns tenen hores molt variopintes de finalització del servei i ningú s’ha proposat unificar-les.

“N’incrementarem

la freqüència de pas. Renovarem i

ampliarem la flota de trens del metro,

millorarem l’accessibilitat, la seguretat i el

manteniment, modernitzarem les instal·lacions

i estendrem la cobertura de telèfon

mòbil a tota la xarxa.”

Tot i que TMB és una empresa pública dependent de l’ajuntament trobo que aquestes afirmacions pertanyen a decisions pròpies de l’empresa i no de l’alcalde. Per norma una adequada freqüència de pas, un material mòbil en condicions, seguretat, etc… son factors que no han de dependre del color del partit que governa l’ajuntament. A part, tot això ja ho ha posat en marxat TMB per tant no serà cap mèrit del nou govern de l’ajuntament. TMB ja ha comprat el nou material i ja esta renovant el “vell” i no se’n comprarà de nou en els pròxims anys (a part del que necessitarà la L9 si algun dia s’acaba i es posa en servei).

“Desplegarem la flota d’autobusos amb 100

nous vehicles per millorar la freqüència, el

confort i la sostenibilitat mediambiental.

Potenciarem els carrils VAO per al pas dels

autobusos a la ciutat.

Millorarem la qualitat del servei dels autobusos

amb parades més modernes i accessibles,

millors sistemes d’informació a

usuaris, recorreguts més ràpids i amb més

i millors carrils busos i ampliarem el servei

durant el cap de setmana”

Nous vehicles sempre serán benvingut però la millora de les freqüències vindria donada per una millora de la velocitat comercials dels busos gràcies a millores en el carril bus (més ample) i en la semaforització (prioritat).

Carrils VAO al centre de la ciutat? Quin sentit tenen? Saben senyors del PSC que un carril VAO és un carril per a Vehicles d’Alta Ocupació i que no és el mateix que un carril BUS?

M’agradarà veure com fan recorreguts més ràpids… Per les rondes? No faran parades? També m’agradarà veure com milloren els carrils BUS. Perquè no ho han fet ja? Tant costa pintar la línia uns centímetres més enllà? I posar una separació física?

Impulsarem les actuacions necessàries per

a una ràpida execució del intercanviadors

de l’Arc de Triomf, la plaça d’Espanya i la

plaça de Catalunya, així com especialment

el de la plaça de les Glòries, peça clau en

la renovació d’aquest important indret

urbà. De manera paral·lela, s’hauran de

reordenar les parades i els itineraris dels

autobusos interurbans per tal d’afavorir la

seva intermodalitat amb el transport urbà i

metropolità.

Això això! Que es posin les piles que “les coses de palacio van despacio”!

En les obres de les glòries us oblidareu de les línies de bus que hi passen? Els posareu un carril BUS?

Sembla que hi ha la voluntat de reordenar les línies interurbanes. A veure com ho fan, si amb el cap o amb els peus…

“Millorarem l’eficiència energètica del conjunt

de la flota de busos i taxis així com de

la flota de vehicles municipals (cotxes oficials,

vehicles de la guàrdia urbana i de

neteja viària, parcs i jardins etc.),(…)”

Clar… Perquè deixar d’anar en cotxe oficial no, oi?

“Reformularem el model de coordinació de

la xarxa semafòrica i incrementarem els

recursos tecnològics necessaris per tal de

donar una major prioritat al transport

públic.”

En serio? M’agradarà veure-ho. Fins ara la prioritat la tenen els cotxes si no pregunteu-ho als usuaris del TramBaix a Numància.

Sembla ser que la unió del TramBaix i el TramBesós no es contempla i rodalies com si no existís.

No he comentat totes les propostes. Només aquelles que he considerat més destacades.

Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: