Enviat per: george85 | 27 Abril 2007

Barcelona i la mobilitat by CiU

Avui em disposo a opinar sobre el programa electoral de CIU per Barcelona, respecte la mobilitat.

“En aquest sentit, l’ordre de prioritat que es fixa CIU respecte de les

polítiques de mobilitat a la ciutat és:

I. La seguretat viària

II. Els vianants i

III. Les bicicletes

IV. El transport públic col·lectiu

V. Les motocicletes

VI. El taxi

VII. Els vehicles privats”

Un ordre ideal però seran capaços de mantenir-lo? O es transformarà en un monotema: ‘Els vehicles privats’?

“Cal que des de l’Ajuntament s’assumeixi com a prioritat política la lluita per

una major seguretat viària. Imaginem-nos qualsevol altra situació que

provoqués un mort setmanal durant cinc anys seguits (terrorisme,

delinqüència, legionel·la…) no en parlaríem cada dia? No prendríem

constantment mesures per combatre-ho? Com pot ser que el llindar

d’acceptació social i municipal sigui tan elevat?”

Això mateix em pregunto jo… Però tothom aposta pel que crec jo és el medi de transport més insegur I ningú no defensa ni promociona altres medis molt més segurs.

“Calen nous itineraris, noves tipologies de vies segregades, nous elements

d’intermodalitat i d’integració amb el transport públic.”

A veure si és veritat i no caiem en la magnifica idea de fer que bicis I autobusos compateixin el mateix espai… Ens posem a treballar ja per a separar físicament els carrils bici dels dels cotxes. I no pintem a la babalà els carris bici a les voreres sense pensar en els vianants.

“Per a Convergència i Unió la moto és una prioritat.”


I ja saben que en termes relatius contamina més una moto que un cotxe?

“Dissenyarem i adequarem els carrers per garantir la seguretat dels

motoristes, i modificarem les ordenances municipals perquè les motocicletes

puguin circular pel carril bus-taxi.”

Clar que sí! I de pas que hi passin també els cotxes no? No n’hi ha prou amb haver de suportar els taxis lliures que ara també hi haurà les motos… Així no arribarem mai a enlloc…

“Farem de l’autobús, un mode de transport ràpid, proper, accessible i

sostenible, que vertebri i connecti tota la ciutat, amb independència d’on es

visqui o cap a on es viatgi.”

Camacu…

“Augmentarem en un 50% la flota d’autobusos articulats de TMB.

En acabar la legislatura, les línies amb més demanda estaran formades

principalment per autobusos articulats.”

I com passaran els articulats per segons quins carrers? Tirarem cases a terra per tal de que puguin girar?

Molts cops que no hi hagi articulats en segons quines línies no és pas per falta de vehicles eh?! Si no per impossibilitat física!

“Pla de xoc: cap línia urbana amb freqüència superior a 15 minuts i un

màxim de 5 minuts d’espera a les de major demanda.”

Ho trobo molt bé però sense altres mesures no servirà de re. El temps de trajecte també s’ha de tenir en compte.

“Crearem noves línies exprés per connectar ràpidament amb els

principals punts neuràlgics i amb un major moviment de viatgers, així

com els intercanviadors i entrades a la ciutat.”

Doncs com no les feu voladores…

“Implantarem els semàfors intel·ligents i la prioritat semafòrica als

autobusos, per tal de reduir el temps de viatge i les esperes a les

principals vies de la ciutat.”

Sereu realment capaços de fer-ho? Sou conscients de que aixó pot perjudicar al transits dels mimats vehicles privats?

“Acabarem amb la saturació d’autobusos a les parades, redistribuint-les i

creant noves línies per carrers paral·lels a les vies més congestionades.”

I ara resultarà que per una parada per la que passaven 3 línies de bus que permetien un interval de pas per a un trajecte comú de 2 min, ara cada línia passarà per un carrer diferent i tundra un interval de pas de 10 min .

“Cap línia de NITBUS urbana amb més de 30 minuts de freqüència de

pas.”

A dia d’avui totes les línies de NitBus tenen un interval de pas de 20min els 7 dies de la setmana. A veure si ens posem una mica al dia…

“Millorarem la connexió de la ciutat amb l’aeroport amb un nou traçat i

més freqüència del NITBUS cap a l’aeroport.”

A dia d’avui, dins la xarxa integrada hi ha un NitBus a l’aeroport cada 20 min i en canvi de dia el bus a l’aeroport passa cada 30min.

“Renovarem progressivament els combois del metro per tal de fer-los

accessibles a persones amb mobilitat reduïda i amb deficiència visual i

auditiva.”

Com que no s’estan renovant, oi? El problema de l’accessibilitat del metro no esta en els trens si no en les estacions.

“ampliarem els horaris de funcionament del

metro a la nit, amb l’objectiu que el metro funcioni ininterrompudament.”

I el manteniment de l’infraestructura quan es durà a terme? El dia només té 24h! Sense manteniment les incidències es multiplicaran exponencialment!

“Farem realitat la connexió entre el Trambaix i el Trambesòs després

d’un estudi profund de les diferents opcions plantejades.”

Només recordar una coseta molt senzilla: la distancia més curta entre dos punts és una recta.

“Dotarem el tramvia de prioritat semafòrica, tot reduint el temps de

viatge i d’espera i optimitzant l’ús de l’espai públic.”

M’agradrà veure-ho.

“Demanarem l’increment de trens de rodalies de dos pisos. En hores

punta, i per totes les línies, hi circularan només aquests trens per tal

de maximitzar la capacitat de la xarxa i la comoditat dels viatgers.”

Els trens de dos pisos si tenen més capacitat però també necessiten de més temps per a encotxar i desencotar cosa que repercuteix en el nombre de trens per hora. Això provocaria que hi hagués menys freqüència i a la llarga menys capacitat a la línia. Faltaria tenir els trens ja que avui RENFE no en té suficients ni els tindrà a curt/mitja termini ja que esta en ple procés d’adquisició dels Civia.

Els taxistes estaran d’acord en tot el que voleu fer amb el taxi? De convertir-lo en un servei porta a porta en un servei regulat? M’estranya… Clar que, como tots els barcelonins saben vaga de taxistes = circulació fluida per Barcelona.

Només he comentat aquelles afirmacions que m’han semblat més…. no sabria com qualificar-les… N’hi ha d’altres de bones, d’elementals i de per fugir per cames.

Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: