Enviat per: george85 | 25 Abril 2007

Comença l’espectacle

Ahir va tenir lloc el primer “debat” electoral. Ho he posat entre cometes ja que de debat va tenir poc. La tertúlia moderada per Lorenzo Milà (que estany se’m feia veure’l parlant català) seguia el sistema següent. Ell proposava un tema, ordenadament cadascun dels polítics deia la seva, torn de rèplica per a cadascun, i canvi de tema.

Tot i que per mi la política és com un concurs per veure qui la diu més grossa, faré cinc cèntims sobre el que van dir respecte infraestructures el alcaldables per Barcelona.

Per casualitats de la vida, cada partit dona una solució diferent al traçat del corredor d’AV per Barcelona. Senyor polítics aquest tema ja està decidit! No hi ha marxa enrere. Posin-se a treballar per a millorar altres aspectes sisplau.

Rodalies: tots creueu ara que son essencials. I em pregunto jo… Perquè no hi van pensar abans en els serveis de rodalia…? Senyors de CIU, perquè van passar de la sentència del tribunal constitucional que ja al 1996 els donava potestat per gestionar-les?

Els diré quatre cosetes sobre el servei de rodalies que ofereix l’empresa RENFE-Operadora. El principal problema és la infraestructura, el manteniment de la qual corre a càrrec d’ADIF, un ent depenent del Ministeri de Foment. No es poden fer meravelles en la millora dels servei per que la infraestructura no dona més de si. Així que primer cal una forta inversió en infraestructura, i després podrem millorar el servei.

Senyora Mayol, realment defensarà a ultrança la defensa del transport públic de superfície que va fer ahir? Exigirà carrils bus lo suficientment amples? Portarà a terme la unió de les dues xarxes de tramvia per la diagonal? Eliminarà places d’aparcament i carrils dels cotxes per a fer voreres més amples? Donarà prioritat semafòrica als autobusos i al tramvia?


Senyor Portabella… Al carrer Aragó no hi ha espai per posar-hi un altre túnel amb dues vies… Busquis uns millors assessors, ja. Com pretén fer tasques de repartiment de mercaderies al metro de nit? Pujarà vostè les caixes per les escales del metro? Va sisplau, I el manteniment que? Siguem una mica més realistes…

Molt bona la proposta de la T-any. Segons vaig entendre, serà una targeta anual de pagament fraccionat? Quina diferència hi ha amb la T-Trimestre? Que al final de l’any la targeta serà un pergamí? Perquè no aposta per alguna cosa més constructiva com ara la implantació de la targeta sense contacte? O per a altres tipus de tarifes més útils.

D’on ha tret la idea de la xarxa quadriculada d’autobusos? Com es nota que vosté no va mai en bus… Seria bo analitzar el que diem abans de dir-ho.

Senyors Trias i Fdez. Díaz, se’ls veu el llautó… Queda molt bé defensar el servei de rodalies, però vostès saben tant bé com jo que els rellisca una mica el tema. Ara que trobo encerat la defensa de l’estació d’AVMD del passeig de gràcia feta pel senyor Trias, encara que la faci tant sols per a dur la contrària al tripartit. La defensaria si fos vostè l’alcalde?

Amic Hereu, l’àrea verda la considera un gran encert, políticament parlant, ja que va ser una mesura que va acontentar a tothom. Per una banda es regulava al 100% l’aparcament al centre de la ciutat, donant una imatge de preocupació per a la congestió. Per altra banda, no molestava a gaire gent ja que se sabia perfectament que al centre de la ciutat la gent ja es mou en transport públic i que son els residents qui aparca majoritàriament al carrer.

Si tant el preocupa la mobilitat a la ciutat, perquè no aposta per un peatge urbà? Perquè no defensa la unió de les dues xarxes de tramvia? Com és que la GU fa massa sovint la vista grossa amb l’ocupació del carril bus? On està la prioritat semafòrica dels autobusos i el tramvia? Sap perfectament que si no ho recolza és per dues raons, només té por dels que van en cotxe i perquè en cotxe oficial es va molt còmode.

No vaig sentir per part seva cap defensa del transport públic, apart de les rodalies clar.

Només uns consells senyors polítics:

A

  • Agafin de tant en tant el transport públic
  • La defensa de rodalies ara només és un factor mínim d’èxit. Busquin-ne d’altres que siguin clau però amb ajuda de tècnics.
  • Dotin a les seves ciutats d’un millor transport públic i veuran com hi millora la qualitat de vida dels seus ciutadants.
Anuncis

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: